tirsdag 1. november 2011

Nå kommer jeg og tar deg...

Er det noe eller skal jeg si noen som kommer på døra her stadig støtt og maser så er det folk fra diverse selvskaper som selger innbruddsalarm, securitas, sektor alarm ...bla bla bla...

Jeg har mitt eget alarmsystem, på 4 bein og lyder navnet Peps. Alarmfolka sier at det å ha hund er ingen sikkerhet lenger for tjuvradd sparayer inn gass som både hunder og mannesker sovner av.
Men da vet de neppe hva en Malinois er, får lillegutten min vasler når det kommer fremmedfolk på innkjørselen, alt av fremmede fottrinn og biler. Og innen de kommer seg bort til soveromsvinduet mitt sitter gutten i vinduet klar til å ta seg en jafs. Guttungen er liten og lett, ca rundt 27 kg og mindre enn gjennomsnittet for hanhunder. Men det siste du vil ha etter deg er en bruksmalle...

Peps er sønn av vekterhunden Qvittra og den danske politihunden Arousal Bathu.

Mamma Qvittra er datter av den kjente politihunden Garbo, som har vunnet mesterskapet for både svensk og nordisk politihund.

For dere som ønsker å lære og lese mere om rasen, er denne siden ett godt startpunkt  http://www.blacknecks.com/





                                          Tar du sjansen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar