tirsdag 1. november 2011

Snart Vinter

Høsten er på hell og om ikke mange dagene kommer kong vinter på besøk, noe jeg gleder meg til. Hvorfor grue seg? Som ekte nordlenning gleder jeg meg over alle årstider, alle fire kommer hvert år uansett om vi vil det eller ikke.. Er det noe jeg har lært meg så er det å sette pris på det man har. Og vi skal vel ikke klage, bare se på USA som har har noen skikkelige tøffe dager med ordentlig vinterstorm... men snøen har ikke ankommet enda og da kan man jo glede seg over skogen som enda er grønn...

Og ute blomstrer det enda, i hvertfall stemorsblomsten min som jeg planta på måfå uten mål og mening med frø jeg sanka fra noen planter i fjor høst...

De røde/oransje blomstene (som jeg ikke husker navnet på) er gått heden, men jeg har sanka frø av dem som jeg tørker og skal prøve å plante til neste år, spennende!  Bildene er tatt  oktober

Kameraet er noen år gammelt og ikke så bra så kvaliteten på bildene er litt diverse, og hvis du ønsker å se bildet litt større er det bare å klikke på bildet!









                                           Stemor i forskjellige farger

1 kommentar:

  1. Hei, Slottshuldra!
    Artig at du følger meg, og artig at du er fra vakre Kvænangen!
    Gammelkaia på Alteidet kjører jeg forbi hver gang jeg skal til Burfjord for å handle!
    Hageplantene dine var fine!
    De orange heter blomkarse.
    Jeg gleder meg til å se mer fra deg framover!
    Klem!

    SvarSlett