mandag 18. februar 2013

MALEKURS

Jupp jupp, jeg har vært på malerkurs i helga, noe som var kjempespennende. Og jeg gleder meg til mai da det kjem ett nytt kurs.

Kurset ble holdt av Eva Perstuen fra Eidsvoll. Vi hadde kurset der Eva jobber, på Byggeriet i Eidsvoll.

Vi brukte ikke pensler, kun fingrene, sprayflaske, filler og gamle blondeduker og blondegardiner. Jeg malte 2 bilder, og begge ble veldig abstrakt, ikke noe spesielt motiv i det. Jeg bestemte meg for det da jeg ikke klarte å finne noe å bygge videre på i bildet etter første strøk. Så jeg konsentrerte meg om å lære meg teknikk. Og nu tror jeg at jeg kan ta frem det gamle uglebildet som jeg malte for noen år siden, og få fiksa på det.



                                        Bilde 1


                                              Detaljer fra bilde 1





















                                                  Bilde 2










1 kommentar:

  1. Det er artig å få prøve seg på nye teknikker!
    Vi har ikke hørt noe uvanlig... men Henny og Bjarne har visst også huset fullt av folk, de hadde brøyta så fint!

    SvarSlett